افتتاح نخستین خانه موزه تمبر ایران در تبریز
مدیر سایت

افتتاح نخستین خانه موزه تمبر ایران در تبریز

معاون وزیر ارتباطات در آیین افتتاح نخستین خانه - موزه تمبر ایران در تبریز، با ذکر تاریخچه ای از سیر تکامل پست و تمبر در ایران، افتتاح نخستین خانه - موزه تمبر ایران را نشانه استمرار جریان فرهنگی پست به عنوان مطالبه‌ای مهم از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت رایفر دانش ایلیا؛  رمضانعلی سبحانی فر در آیین افتتاح اولین خانه موزه تمبر ایران گفت: "تبریز از زمان های قدیمی به شهر تاریخی- فرهنگی مشهور بوده و میراث کهنی را در دل خود جای داده است.اینک اولین خانه - موزه تمبر نیز بر مجموعه گنجینه های آن افزوده شد‌ه است."
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست خاطر نشان کرد: "تبریز، شهر اولین ها نامگذاری شده و با افتتاح خانه - موزه تمبر، امروز یکی دیگر از «اولین ها» نصیب این شهر تاریخی شده است. "
وی با اشاره به اینکه تمبر یکی از بزرگ‌ترین ابداعات بشر تا قرن نوزدهم و سنگ بنایی اساسی در تاریخ پست و مکاتبات به شمار می‌آید، افزود: "تمبر به عنوان سفیر فرهنگی، تاریخ و میراث ما را از گذشته به آیندگان انتقال می دهد و هویت تاریخی و فرهنگی جوامع را حفظ میکند."
معاون وزیر ارتباطات  با اشاره به ارزش جهانی تمبر یادآورشد:" در همین خانه - موزه تمبر تبریز، کارت پستال هایی از فلسطین قبل از اشغال توسط صهیونیست ها وجود دارد که دارای ارزش فراوانی است. "
سبحانی فر ادامه داد: "تمبرها، سفیران فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ملت ها در میان همدیگر و گویای پیشینه تاریخی آنها بوده و به همین دلیل دارای اهمیت فراوان اقتصادی و فرهنگی هستند. "وی با اشاره به برتر شدن موزه ارتباطات از طرف «کمیته ملی موزه های ایران _ایکوم» بیان کرد: پست از دیرباز در زمینه خدمت رسانی در ایران جایگاه ویژه ای داشته است و موزه ارتباطات در جهت احیای این جایگاه تلاشهای زیادی کرده است . تلاشهایی که منجر به برتری این موزه شد."  
مدیرعامل شرکت ملی پست درپایان گفت: "امروز پست به عنوان سکوی تجارت الکترونیک در جهان شناخته می شود و در کشور ما هم می تواند نقش مهمی در جهش تولید و حمایت از آن ایفا کند."

مطلب قبلی تمبر به پاکتها و مرسولات پستی باز می گردد
مطلب بعدی تمبر یادبود "آیین اربعین حسینی " رونمایی شد
Print
1026 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x