تمبر کاغذی کوچک با ویژگی های منحصر به فرد
SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات

تمبر کاغذی کوچک با ویژگی های منحصر به فرد

1- تمبر  کاغذی کوچک با ویژه گی های منحصر به فرد

 

تمبر، تکه کاغذ کوچکی به شکل چهار گوش یا مستطیل با کناره های دندانه دار است که تصویری بر روی آن رسم شده و دارای تاریخ نشر، قیمت، عنوان تمبر و طرح روی آن است . تمبر را در مقابل وجهی به نامه و اسناد و غیره می چسبانند . به طور معمول، تمبر بر روی کاغذ مخصوص سفارشی چاپ می شود و نشان دهنده طراحی خاصی در روی تمبر و دارای چسب در پشت آن است. تمبر پستی از دفاتر پستی خریداری و برای هزینه های حمل مرسولات استفاده می شود  و همچنین به عنوان دیگر نیازهای کسب و کار ، مانند بیمه و ثبت نام پرداخت می شود. تمبر گاهی اوقات یک منبع از سود خالص است ، به ویژه هنگامی که به کلکسیون تبدیل میشود اما در واقع تمبر برای هزینه پستی استفاده و به فروش می رسد.

 

در گرانبها شدن تمبرها هميشه دو عامل مهم و اساسي در كار بوده است يكي كمياب بودن و ديگري سالم بودن آن (ناسالم بودن تمبر به نايابي آن كمك می كند) تمبر اگر بشكند يا پاره شود و در صورت دندانه‌دار بودن اگر يكي از دندانه‌هايش كنده شود سالم نيست و فاقد همه گونه ارزش است. در ناياب شدن تمبر كم چاپ شدن آن نيز موثر است در ضمن هر چه تعداد تمبر‌هاي يك سري تمبر بيشتر باشد ارزش آن سري بيشتر است زيرا جمع‌آوري و تكميل اين نوع سري‌ها به مراتب مشكل تر از جمع‌آوري تمبرهاي شورت سري (Short = كوتاه) خواهد بود.
دو تعریف برای تمبر:
تمبر پستی مدرکی چاپی است که نشان ‌دهنده پیش‌ پرداخت مبلغی برای خدمات پستی است . تمبر معمولاً به صورت کاغذی کوچک و چهارگوش تهیه می‌شود که در چهار سوی آن کاغذ حالت داندانه‌دار دارد و در پشت آن چسبی مالیده شده که با برخورد آب خاصیت چسبندگی پیدا می‌کند.
تمبر، عبارت است از کاغذی کوچک و بهادار با علامت رسمی به نشانه دریافت وجه مخارج حمل نامه یا محمولات پستی و پرداخت مالیات و عوارض آن و روی پاکت نامه یا بسته پستی الصاق می‌شود . واژه تمبر فرانسوی است.
تمبر معمولا مستطیل شکل است اما به شکل مثلث و یا اشکال دیگر نیز گاهی اوقات استفاده می شود. تمبر یک آیتم است که توسط سیستم پستی گاهی اوقات بر آن مهر می شود و این کار به عنوان یک علامت ابطال شناخته شده است ، معمولا مهر را به شیوه ای بر تمبر می زنند که مهر با تمبر در تداخل داشته باشد. این روش نشانه ای بر تمبر برای جلوگیری از استفاده مجدد آن است. تمبر به صورت یک آیتم یا مهر به یک پاکت و یا دیگر پوشش پستی (به عنوان مثال، بسته، جعبه) ضمیمه و برای ارسال فرستاده می شود. 
تمبرها از لحاظ پیام‌های نمادینی که حکومت‌ها می‌کوشند به شهروندان خود و به جهان ارسال کنند، از منابع اصلی و بسیار پرارزش‌اند. امروزه مورخان ازنمادهایی که در تمبرها به کار رفته، بیش از سکه‌ ها بهره می‌برند. مطالعه شمایل ‌نگاری تمبر می‌تواند بسیار روشنگر باشد و از این‌ رو از اهمیتی خاص برخورداراست. موضوعاتی که غالباً در تمبرها به آنها پرداخته می‌شود، به این شیوه دسته بندی مي‌گردد: نمادهای ملی؛ قهرمانان درگذشته محلی؛ میراث فرهنگی؛ رویدادها و یادبودهای تاریخی و سیاسی مهم؛ اصلاحات؛ پیشرفت ملی؛ دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی یا فرهنگی؛سیاست خارجی (همبستگی منطقه‌ای، پیوندهای بین‌المللی)؛ ومطالب متنوع (نمایشگاه‌ها، همایش‌های بین‌المللی و... مانند آن. تقریباً همه ی کشورها در استفاده از برخی تصاویر بر تمبرها اشتراک نظر دارند، از جمله لباس‌های سنّتی،صنایع دستی ملی، جشن‌ها و آلات‌موسیقی، حیوانات و گیاهان، مناظر زیبا و اشیای عتیقه، کاوش‌های باستان شناسانه، یادمان‌های تاریخی (مساجد، قلعه‌ها و قصرها) وبناهای جدید. تمبرها از توجه به تأمین خدمات آموزشی و درمانی رایگان خبر می‌دهند. ساختمان دانشگاه‌ها و مدارس جدید با افتخار به نمایش گذاشته می‌شوند. گاهی موضوعات و فنّاوریهای جدید به کمک تمبر آگهی می‌شوند. افزون بر تمبر، انتشار پاكت مهرروز و برگه معرفی تمبر نیز در برخی كشورهاي دنيا مرسوم است. علاقمندان به جمع‌آوري تمبر، پاكت هايي را كه در روز انتشار از طرف وزارت پست و يا از طرف اشخاصي ديگر به همين مناسبت چاپ شده خريده و تمبر انتشار شده را در همان روز روي پاكت مخصوص منتشرشده مي‌چسبانند و با مهر همان روز باطل مي‌نمایند. در ايران نيز انتشار پاكت مهرروز از شهريور 1320 با انتشار تمبرهاي يادگاري مرسوم شده است. برگه های معرفی تمبردر ایران شامل: نقش تمبر، عنوان و مناسبت انتشار تمبر به سه زبان (فارسی، انگلیسی وفرانسه)، تاریخ طرح، نام طراح، اندازه، بها و تیراژ  است.
2- آشنایی با تمبر اختصاصی
ارسال نامه از سالهاي دور يكي از روشهاي ارتباط افراد با يكديگر بوده و شايد بتوان آنرا قديمي ترين راه ارتباط افراد با يك ديگر دانست . همانطور كه مي‌دانيم ، براي ارسال نامه از يك نقطه به نقطه ديگر از تمبر استفاده مي‌شود و بدليل سابقه طولاني استفاده از تمبر بسياري از مردم جهان اقدام به جمع آوري تمبرهاي انتشار يافته كردند و كلكسيون هاي بي‌نظيري درسراسرجهان بوجود آوردند بطوريكه در بعضي از اين كلكسيون‌ها تمبرهاي منحصربفردي وجود دارد . حتي با پيشرفت روزافزون تكنولوژي و ارتباطات و مهيا بودن ارسال نامه به روشهاي پيشرفته و الكترونيكي باز هم استفاده از نامه به همان شيوه سنتي ادامه دارد و همچنين استفاده از تمبر نيز در بين عموم مردم رواج داشته و كلكسيونرهاي بسياري به دنبال جمع آوري تمبر مي‌باشند . در فرآيند توليد يك تمبر یادگاری ، شركت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تنها يكبار آن تمبر را چاپ كرده و پس از نشر و توليد آن، كليه لوازم توليد آن را از قبيل فيلم و زينك ، فایل و نمونه اصلي آن از بين مي ‌برد . اين عمل باعث با ارزش شدن تمبر گرديده و موجب شده تا كلكسيونرها به جمع‌آوري تمبر اقدام كنند . 
امروزه اين امكان از طريق ادارات پست کشورهای پیشرفته در اختيار مردم قرار داده شده تا بتوانند از يك عكس دلخواه بطور اختصاصي بر روی تمبر استفاده كنند . اين كارباعث مي‌شود تا همگان بتوانند عكس دلخواه خود را در تمبر اختصاصی در اختيار داشته باشند و براي ارسال نامه‌هاي خود از اين گونه تمبرها استفاده نمايند. 
شركت ملی پست جمهوري اسلامي ايران نيز در راستاي جلب رضايت مشتريان و مردم دست به چنين اقدامي زده واين امكان را به عموم مردم عرضه كرده است . هم اکنون شما مي‌ توانيد با مراجعه به ادارات پست و یا وب سایت شرکت رایفر دانش ایلیا به آدرس  www.postilia.ir  عكس دلخواه خود را ارائه (در سایت آپلود نموده ) و پس از چاپ در کوتاه ترین زمان و با قیمتی کاملا مناسب ( ارزان)  آن را بصورت تمبر اختصاصی تحویل بگیرید.  و از آن بر روي نامه هاي ارسالي خود به دوستان و آشنايان استفاده نماييد.
تمبراختصاصی یک محصول جدید هیجان انگیز است که به شما امکان می دهد تصاویر و یا عکس های خود را تبدیل به تمبر پستی واقعی نمایید . این تمبر ها دارای ارزش پستی بوده و می توانید برای مصارف پستی با الصاق آن به پاکت نامه و یا دیگر مرسولات پستی از آنها استفاده نمایید و یا با قرار دادن آنها در آلبومهای تمبر برای مجموعه کلکسیونری استفاده نمایید. فراموش نکنید که به علت محدود بودن چاپ آن (به تعداد مورد درخواست شما) در طولانی مدت دارای ارزش افزوده شده و در دنیای مجموعه داری به چند برابر قیمت درج شده بر روی آن قابل خرید و فروش است .
3- موارد استفاده تمبر اختصاصی چیست؟
به جرعت می تـوان گفت کـه تمبـر اختصـاصـی در تمـام زمینـه ها ی فردی ، خانوادگی و همچنین در تمامی حوزه های اجتماعـی  از جمله کسب و کا ر ، تبلیغـات ، معـرفـی خدمـات و محصولات ، معرفی لوگو و برند ، ورزش ، یاد آوری سالگرد ها ، تقدیر و سپاس از چهره های ماندگار و صدها نمونه دیگر مورد استفاده دارد. همچنین از تمبر اختصاصی می توان در موارد خانوادگی و شخصی مانند تولد ، نامزدی ، ازدواج ، سالگرد ازدواج و ...  بعنوان یک هـدیـه نفیس و منحصر به فرد از آن استفاده نمود.
شما هیچ موضوعی را نمی توانید تصور کنید که در آن نشود از تمبر اختصاصی استفاده نمود. تصویر چهره یک فرد در کنار نشان سازمانی که 30 سال در آن خدمت نموده بر روی تمبر اختصاصی می تواند می تواند ضمن تقدیر از زحمات وی همدم مناسبی برای دوران بازنشستگی و یادآور سالها تلاش وی در آن سازمان باشد. 
تصویر چهره یک کودک بر روی تمبر اختصاصی می تواند یاد آور اولین روزها و یا اولین سال های تولد وی خاطرات زیبایی را در خود برای سالها بعد ثبت نماید. 
با چاپ تصویر عزیز شما در لباس فارق التحصیلی از دانشگاه بر رو تمبر اختصاصی لذت بخش ترین لحظات تکرار نشدنی برای همیشه ماندگار خواهد شد.

4- انواع تمبر اختصاصی
- تمبر اختصاصی و تبلیغات
- تمبر اختصاصی و کسب و کار 
- تمبر اختصاصی و مناسبت ها
- تمبر اختصاصی و همایش ها
- تمبر اختصاصی و ورزش
- تمبر اختصاصی و چهره های ماندگار
- تمبر اختصاصی و خانواده
- مشخصات تمبر اختصاصی 

- تمبر اختصاصی و تبلیغات
چندی است که ، برخی از شرکت ها ، تبلیغات کالاهای خود و یا نام شرکتشان را بر روی تمبر چاپ می نمایند. در دنیای امروز با قرار دادن تبلیغات بر روی تمبر پستی تجربه جدیدی در حوزه تمبر در حال انجام است. تبلیغات بر روی تمبر یک ایده خوب و قابل تعمق در این حوزه می باشد. 
تمبر تبلیغاتی قطعه تمبری است  که با تصویر محصول و یا لوگوی تبلیغاتی به سفارش متقاضیان (حقیقی و یا حقوقی ) چاپ و عرضه می گردد. کاربرد این تمبر انجام تبلیغات موثر از طریق الصاق تمبر بر روی مرسولات پستی داخل و خارجی است. تمبر اختصاصی با حل سخت ترین چالش ها در حوزه تبلیغات ، به عنوان یکی از سازمان های برتر تبلیغاتی مطرح بوده و می تواند در ارائه خدمات بازاریابی از جمله تجاری، تعاملی، رسانه ای، روابط عمومی در مشتریان تاثیرات زیاد و خوبی را ایجاد نماید.
تمبر اختصاصی بزرگترین موفقیت تبلیغات شما در کارهای پستی است که بر روی پاکتهای نامه و مرسولات پستی شما چسبانده می شود. تبلیغات توسط تمبر پستی برای مدت طولانی آن را تبدیل به بخشی از زندگی روزمره ما می نماید.
 

مزایا و قابلیتهای تمبر اختصاصی در حوزه تبلیغات:
- گستردگی دامنه انتشار و تبلیغ در داخل و خارج از کشور نسبت به سایر سرویسهای تبلیغی .
- نامحدود بودن زمان تبلیغ در تمبر های تبلیغاتی پستی با توجه به محدودیت زمانی در سایر شیوه ها ی تبلیغی.
- ماندگاری تمبر های تبلیغاتی و ماندگاری پیامهای تبلیغی منقوش بر روی آن.
- انجام تبلیغات روی اوراق بهادار و نشان های حکومتی و ملی.
- ایجاد ارزش افزوده  ( افزایش قیمت تمبر ) با جمع آوری آن توسط مجموعه داران تمبر و نگهداری آنها در آلبومهای تمبر. 


- تمبر اختصاصی و کسب و کار
تعداد کمی از مردم به این فکر رسیدند که پست می تواند به عنوان یک محل خوب برای تبلیغ کسب و کار آنها باشد.اما زمان آن فرارسیده که در یابند پست یکی از بهترین محل های تبلیغ می باشد.آن هم یک تبلیغ کم هزینه ولی اثر گزار در سطح وسیع .چراکه توسط همه استفاده می شود و به طور گسترده ای در سطح کشور و در سراسر جهان توزیع می شود. این رسانه تبلیغاتی چیست؟   " تمبر اختصاصی "
با امکاناتی که به وجود آمده ، تصاویر استفاده شده بر روی تمبر کاملاٌ شخصی و اختصاصی شده و شما می توانید تبلیغات مربوط به کسب و کار و یا خدمات و یا محصولات خود را بر روی تمبر چاپ کنید و در سطح وسیعی توسط پست پخش کنید. شما می توانید تمبر اختصاصی را با نام تجاری خود طراحی نموده  و از آن در کار های پستی و امور شرکت خود به کار ببرید. تمبر اختصاصی یک شریک کسب و کار واقعی با ارائه نتایج با ارزش است.
شما می توانید از آرم خود برای معرفی کسب و کار و محصولات تان در رویداد های خواص به عنوان هدیه ای به یاد ماندنی برای پرسنل و شرکت ها استفاده کنید .
تمبر اختصاصی همچنین می تواند در جهت رشد کسب و کار ، شما را یاری نماید ، با نمایش آرم شرکت و یا معرفی محصولات جدید ، و یا تبلیغات رویدادهای آینده مثل اعلام برگزاری همایشها و ...  در قاب تمبر شما را یاری نماید. شما می توانید کسب و کار خود را به شکلی جدید رونق ببخشید. 
تصور کنید که معرفی فعالیت و کار شما توسط یک تمبر پستی انجام پذیرد. آرم شرکت شما توسط یک تمبر بر روی پاکتهای پستی توزیع شود.شما می توانید با تصویری که بر روی تمبر چاپ می شود به معرفی و تبلیغ محصول خود بپردازید. بدین شکل شما از پست در جهت تبلیغات و ترویج کسب و کار خود استفاده نموده اید. در حقیقت شما از طریق پست به معرفی موفقیت تجاری و یا آشنایی با محصولات خود و یا ارسال پیام تبلیغاتی اقدام نموده اید . تمبر این مستطیل کوچک یکی از قدرتمند ترین ابزار های بازاریابی است.
فرصت های شغلی
تمبر اختصاصی یکی از راههای بر تر تبلیغاتی در عصر حاضر بوده و در ارائه خدمات تبلیغی در حوزه های اداری ، تجارت، صنعت، رسانه ای، روابط عمومی و بازاریابی حرفهایی تازه برای گفتن دارد. تمبر اختصاصی به مفهوم واقعی ، می تواند در توسعه برنامه های کاری ، تولیدی و تجاری به منظور تولید نتایج ارزشمند برای شرکت ها و سازمانها نقش ماثری را بازی نماید. 

معرفی محصولات
تمبر اختصاصی سبک جدیدی در معرفی محصولات تولیدی می باشد . تمبراختصاصی آشکارا با ایده های جدید و با هدف قرار دادن مخاطبین خود به صورت تصویری و به مدت طولانی می تواند بیشترین تاثیر را ایجاد کند.
جهت معرفی محصولات می توان از تمبر اختصاصی در حوزه تبلیغات استفاده نمود. تمبر تبلیغاتی بهترین راه جهت آشنایی همگان با تولیدات و یا خدمات شما می باشد.

- تمبر اختصاصی و مناسبت ها
تمبر این قطعه کوچک فرهنگ ساز در حفظ حافظه تاریخی هر ملت نقش بسزایی دارد . این تابلوی مینیاتوری ، وقایع با شکوه و مناسبتهای فرهنگی اجتماعی یک سرزمین را در خود جای داده و برای انسانهای امروز و فرداهای دور گویای اهمیتی است که مردم و مسئولان یک جامعه برای یک رویداد خاص قائلند. 
تمبر اختصاصی در مناسبتها به مفهوم واقعی ، می تواند به منظور تولید نتایج ارزشمند برای شرکت ها و سازمانها نقش ماثری را بازی نماید. معرفی یک فعالیت در روزی خواص ، اطلاع رسانی یک رویداد ، تبریک روز تولد پرسنل ، تقدیر و تشکر از زحمات یک شخص بازنشسته ، یاد آوری سالروز تاسیس یک سازمان ، مناسبت گرامیداشت طیف گسترده ای از موضوعات ، وقایع قابل توجه و سالگرد ازدواج ، تولد ، جنبه های زندگی و فرهنگ از جمله دولت مردان ، شخصیت های مذهبی ، ادبی و فرهنگی ، ورزشکاران ، و همچنین در معرفی آثار هنری می تواند نقش بر جسته ای ایفا نماید . 
آیا شما می خواهید اقوام را برای یک عروسی دعوت کنید ، یا یک نوزاد جدید در خانواده متولد شده، و یا ... 
تمبر اختصاصی یک راه آسان برای اطلاع رسانی به آنها است . شما همچنین می توانید از تمبر اختصاصی به عنوان هدیه ای فراموش نشدنی و منحصر به فرد بهره ببرید ،  بنابراین شما و خانواده خود می توانید رویداد های زندگی خود را بصورت تمبر اختصاصی در آلبوم های تمبر برای سال های آینده جاودانه کنید.

- تمبر اختصاصی و همایش ها
قريب دو دهه است که بسياري از دستگاههاي اجرائي ،‌سازمانها ، نهادها و ارگانهاي بخش دولتي و خصوصي و دانشگاهها ،‌با اهدافي از پيش تعيين شده و به طور سالانه ، به برگزاري همايشهاي علمي ، تخصصي تحت عناويني چون کنفرانس ، کنگره ، سمپوزيوم ، جشنواره ،‌گردهم آئي ، هم انديشي و نظاير آن در سطح ملي و بين المللي ، اقدام مي نمايند .صرف نظر از اهداف همايش ها آنچه که ‌بيش از هر چيز اهمیت دارد،  حضور و وجود سازمانهائي زنده ،‌پويا و اثرگذار در همایش بوده  که مديران و مسئولان آن مي خواهند مخاطبين خود را از آخرين اطلاعات ، دستاوردها و تحولات انجام گرفته آگاه نموده  و يا مخاطبين خود را با تجارب به کار گرفته شده توسط ديگران آشنا سازند .
بیشتر دبیرخانه های  همایشها با هدف ماندگار ساختن یادمان همایش و مستند سازی آن در اوراق بهادار کشور، اقدام به نشر تمبر همایش و رونمایی و امضاء آن در مراسم افتتاحیه می نمایند.
موضوعات و پیامهای تمبر های پستی ، امروزه با برگزاری مراسم ها و یا برپایی نمایشگاه های منطقه ای و بین المللی بیش از پیش نقش خود را بعنوان یک رویکرد جدید اطلاع رسانی ارزان و موثر ایفا می نماید.و بدین جهت مورد توجه واحد های روابط عمومی و بازاریابی بنگاههای اقتصادی تجاری و سایر موسسات قرار گرفته است. تمبر های پستی سفیران فرهنگی بدون مرزی هستند که پیامهای شما را با استفاده از قالبهای هنری و تصویر بدون نیاز به مترجم در معرض دیدگان مخاطبین خود قرار داده و آنها را متاثر می نمایند .
تمبر اختصاصی همچنین می تواند در برگزاری مراسم ها، با نمایش آرم شرکت و یا نمایش لوگوی همایش ، شما را یاری نماید ، شما می توانید برای اعلام برگزاری همایشها و ...  در قاب تمبر، برگزاری مراسم های خود را به شکلی جدید رونق ببخشید.تمبرهای اختصاصی با رویکرد اطلاع رسانی موضوعات همایشها ، سفیران فرهنگی و حاملان پیامهای این همایش ها می باشند. 
- تمبر اختصاصی و ورزش
ورزش و فعالیت های ورزشی زندگی بیشتر جوانان و نو جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده است ، اهمیت همیشگی فعالیتهای ورزشی در فرهنگ و زندگی روزمره ما باعث می شود تا شاخه های مختلف ورزش ( حرفه ای و آماتور)به وجود آید و این شاخه های مختلف ورزشی می تواند موضوعات مناسبی برای چاپ تمبرهای اختصاصی باشد.
حال سوال این است که : آیا شما از علاقه مندان به ورزش بوده و مایل به جمع آوری خاطرات ورزشی هستید؟ آیا دوست دارید رویدادهای مهم و فراموش نشدنی ورزشی را بصورت مصور داشته باشید؟ تمبر اختصاصی در این موارد پاسخگوی نیاز شماست. 
موضوع "ورزش در تمبر " از جمله موضوعات مطرح در میان جمع آوری کنندگان ( کلکسیونرها ) تمبر های موضوعی می باشد. تمبر اختصاصی می تواند بزرگداشت های ورزشی را جاودانه سازد.
با تمبر اختصاصی این فرصت برای مردم و بخصوص علاقمندان به ورزش  بوجود آمده تا لحظات به یاد ماندنی در فوتبال ،  والیبال و یا دیگر رشته های ورزشی  را بر روی تمبر پستی جمهوری اسلامی ایران  به تصویر کشیده و از این طریق این لحظات را جاودانه سازند. تمبر اختصاصی با به تصویر کشیدن ده ها تن از ورزشکاران  مطرح در دنیای ورزش ( ورزشکاران حرفه ای و آماتور )  این چهره های مطرح را برای همیشه ماندگار می سازد.

- تمبر اختصاصی و چهره های ماندگار
مفاخر و بزرگان مهمترین سرمایه های ملی هر ملتی محسوب می شوند و باید گفت بهترین و وارسته ترین الگوها برای فرزندان این سرزمین نیز می باشند.  در دنیایی که مالامال از الگوهای غربی است، در کشور ایران اسلامی ، هستند انسان هایی که بهترین الگوهای نسل آینده ساز ایران اسلامی محسوب می شود و جوانان باید بدانند نخبگان چه کسانی هستند و اگر این اتفاق بیافتد مسیر زندگی جوان تغییر خواهد کرد. نخبه به کسی گفته می شود که تأثیرگذاری وی در جامعه مشهود باشد تکریم بزرگان در خودباوری و نشاط جامعه تاثیر بسزایی دارد.
بزرگداشت مفاخر و چهره های ماندگار، ادای دین و حق تکلیف در قبال انسانهای شایسته ای است که خدمت خود را به بهترین شکل به جامعه ارائه نموده و برای پیشرفت و آبادانی و بالا بردن فرهنگ جامعه تلاش کرده اند. چهره‌های ماندگار وارسته ترین افراد و بهترین الگو برای جوانان این سرزمین هستند و تجلیل از بزرگان علم و معرفت به منظور ایجاد انگیزه و نقش نو و معرفی الگوها و سرمشق برای این نسل و همچنین ترویج فرهنگ تقدیر و تجلیل از بزرگان عرصه‌های علمی،‌ ادبی و هنری در تقویت آن تاثیر بسزایی دارد.
تمبر اختصاصی به مناسبت گرامیداشت طیف گسترده ای از نخبگان کشور از جمله دولتمردان، شخصیت های مذهبی، ادبی و فرهنگی، علمی ، و ورزشکاران، و همچنین در معرفی آثار هنری می تواند نقش بر جسته ای ایفا نماید. تجلیل از یک چهره برجسته علمی و یا هنری ، تقدیر و تشکر از زحمات یک شخص و ... از جمله توانمندیهای تمبر اختصاصی است .
با تمبر اختصاصی می توان چهره های ماندگار کشور را ماندگارتر کرد.
معرفی و گرامیداشت مشاهیر و مفاخر ، ضمن پاسداشت مقام بالای علم و عالم می‌تواند نقش قابل‌ توجهی در معرفی الگوهای متعالی انسانی در حوزه علم و عمل داشته و احساس خودباوری، غرور ملی و حسن افتخار به کشور در تمام سطوح جامعه را تقویت کند  و این نقشی است که تمبر اختصاصی بخوبی از عهده آن بر می آید. 
به جرعت می توان گفت که به وسیله تمبر اختصاصی نام و یاد چهره های فاخر برای همیشه در فرهنگ این سرزمین  ثبت می شوند. و در یک جمله   "با تمبر اختصاصی می توان چهره های ماندگار کشور را ماندگارتر کرد."

- تمبر اختصاصی و خانواده
اگر روزي نامه اي از طرف دوستي به دست تان رسيد و جاي تمبر هاي رسمي ژست مبارك دوست تان را روي نامه ديديد تعجب نكنيد، شما هم مي توانيد جواب نامه او را با تمبر شخصي خودتان بدهيد.
تصاوير روي تمبرها گرچه براي كلكسيون داران تمبر جالب وجذاب است، اما براي بسياري از فرستندگان نامه كه از تصاوير تكراري و رسمي تمبر ها خسته شده اند چندان جذابيتي ندارد. شايد همين موضوع باعث شد تا مسوولان پست كشور تصميم گرفتند براي ايجاد تحول در فضاي تمبر و نامه ، دست به كار شوند و طرح «تمبر اختصاصی» را مطرح كنند.
 البته تمبرهاي شخصی یا بهتر است بگوئیم "تمبر اختصاصی" در تير اژ پايين فقط براي استفاده شخصي افراد استفاده مي شود. يعني در هر بار تقاضا براي تمبر شخصي شما مي توانيد صاحب ۱۶ قطعه تمبر اختصاصی شويد و آنها را روی نامه يا دعوتنامه آن را بچسبانيد. اين طرح چند سالي است كه در كشورهاي آمريكا، ژاپن، فرانسه و كره پا گرفته و مردم از تمبرهاي شخصي استفاده مي كنند و ايران حداقل در استفاده از اين طرح بعد از اين كشورها يكي از پيشگامان محسوب مي شود. 
اين تمبرها بر روي كاغذهاي مخصوص تمبر كه جزو كاغذهاي بهادار محسوب مي شوند چاپ مي شوند؛ كاغذهايي كه تنها در واحد تمبر يا چاپخانه مخصوص دولتي در دسترس است. تصاوير تمبر تنها بر روي آن كاغذهاي مخصوص داراي اعتبار و ارزش مي شود، هرکسی می‌تواند از عکس و یا طرح مورد نظر خود یک تمبر اختصاصی سفارش دهد. این تمبر به تعداد محدود و براساس سفارش مشتریان به مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد جشن‌ها مناسبت‌های شخصی مثل تولد یا ازدواج یا حتی قبولی کنکور در کنار تمبرهای ویژه که به همین منظور تهیه شده‌اند چاپ و منتشر می‌شوند.
آیا شما می خواهید اقوام را برای یک عروسی دعوت کنید ، یا یک نوزاد جدید در خانواده متولد شده، و یا ... تمبر اختصاصی یک راه آسان برای اطلاع رسانی به آنها است. شما همچنین می توانید از تمبر اختصاصی به عنوان هدیه فراموش نشدنی منحصر به فرد بهره ببرید ،  بنابراین شما و خانواده خود می توانید رویداد های زندگی خود را بصورت تمبراختصاصی در آلبومهای تمبر برای سال های آینده جاودانه کنید.همچنین شما می توانید دوستان و یا بستگان خود را با ارسال نامه و یا مرسوله ای که با تمبری که تصویر شما ویا عزیزان شما بر روی آن است متعجب و خوشحال نمایید.
چنانچه می خواهید تصاویری از روزهای خاطره انگیز و به یاد ماندنی زندگیتان مانند جشنهای ازدواج ، تولد، اولین روز ورود به مهد ، مدرسه ، جشن تکلیف ، دانشگاه ، فارق التحصیل و تشرف به اماکن مقدس و عتبات عالیات را به عنوان هدیه ای برای دوستان و آشنایان ارسال کنید. و یا اینکه آن خاطرات را بصورت مصور ثبت نمایید  ، می توانید از تمبر اختصاصی استفاده کنید . تمبر های اختصاصی علاوه بر مصارف عمومی پستی دارای ارزش کلکسیونری و مجموعه داری نیز می باشند. 

 
مطلب قبلی سایت رایفر دانش ایلیا نماد اعتماد دریافت کرد
مطلب بعدی فروشگاه رایفر دانش ایلیا راه اندازی شد.
Print
11834 رتبه بندی این مطلب:
4/2

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x