رونمایی تمبر حاج حسین ملک واقف بزرگ آستان قدس رضوی
مدیر سایت

رونمایی تمبر حاج حسین ملک واقف بزرگ آستان قدس رضوی

به گزارش روابط عمومی شرکت رایفر دانش ایلیا، روز سه شنبه یکم تیر 1400  تمبر یادبود "حاج حسین ملک؛ واقف بزرگ آستان قدس رضوی و موسس موزه و کتابخانه ملک" با حضور سید محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد و رئیس دانشگاه مذاهب  اسلامی و حسن عمیدی مدیرکل دفتر مدیرعامل و ارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ارتباطات در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی شد .

حاج حسین ملک، واقف و بنیانگذار کتابخانه و موزه ملی ملک در ۱۱ ربیع الاول سال ۱۲۸۸ ه.ق (۱۲۵۰خورشیدی) در تهران متولد شد.او دستیاری پدرش در اداره املاک خراسان را برعهده داشت و بعدتر وقتی در نیشابور نسخه ای از دیوان "ابن یمین فریومدی" (شاعر سده ششم هجری) را بدست آورد، فکر بنیاد یک کتابخانه بزرگ به ذهنش خطور کرد. کتابخانه ای که ملک از حدود سال ۱۲۷۸ خورشیدی فراهم آورد، ابتدا در مشهد بود و سپس به خانه پدری او در بازار بین الحرمین تهران منتقل شد تا در اختیار اهل فضل و دانش قرار گیرد. آن گاه در سال ۱۳۱۶ تقدیم آستان امام رضا (ع) شد. 
حسین ملک همچنین املاک و مستغلات زیادی را در تهران و خراسان وقف امور خیریه و عام المنفعه کرده و بدین ترتیب در جایگاه بزرگ ترین واقف تاریخ معاصر ایران نشسته است.این واقف بزرگ و دوستدار فرهنگ در چهارم مردادماه سال ۱۳۵۱ خورشیدی در ۱۰۱ سالگی چشم از جهان فروبست و در حرم امام رضاعلیه السلام به خاک سپرده شد. 

مطلب قبلی تمبر ششمین همایش ملی و نماشگاه خاویار و صنایع وابسته رونمایی شد
مطلب بعدی تمبر به پاکتها و مرسولات پستی باز می گردد
Print
830 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x