بررسی تحولات صنعت پست در دنیا؛ رویکرد اصلی دوازدهمین کنگره APPU
SuperUser Account

بررسی تحولات صنعت پست در دنیا؛ رویکرد اصلی دوازدهمین کنگره APPU

مدیرکل دفتر امور پست بین الملل:

بررسی تحولات صنعت پست در دنیا؛ رویکرد اصلی دوازدهمین کنگره APPU
 

کرمی مدیرکل دفتر امور پست بین الملل با اشاره به رویکرد کنگره APPU 2017 مبنی بر دنبال سازی تحولات بخش پست در دنیا تصریح کرد: نقش توسعه فناوری اطلاعات در صنعت پست و  ابعاد سه گانه فیزیکی، الکترونیکی و مالی خدمات در این اجلاس طرح و بررسی خواهد شد.  

 به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست کرمی مدیرکل دفتر امور پست بین الملل با بیان این که شرکت ملی پست با مشارکت پست بانک کمیته ای تخصصی مشتمل بر 21 نفر را تشکیل داده است و در دوازدهمین کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه که از 12 لغایت 16 تیرماه جاری با حضور 32 کشور برگزار خواهد شدحضوری فعال خواهد داشت افزود: در خلال  این نشست منطقه ای کمیته های مختلفی فعالیت خواهند نمود و نسبت به طرح موضوعات پستی اقدام می کنند.

وی با اشاره به این که کمیته هایی که در این کنگره تشکیل می شود با تاثیر پذیری از بیست وششمین کنگره جهانی اتحادیه پستی تعیین شده اند ادامه داد: کارگروه های موضوعات مرتبط با شورای راهبردی APPU ، رفرم APPU/UPU ، یکپارچگی زنجیره تامین،خدمات فیزیکی و تجارت الکترونیک، توسعه بازار و سرویس های الکترونیک و پرداخت پستی از جمله این کمیته ها می باشد.

کرمی با تاکید بر این که همان طور که از نام های کارگروه ها استنباط می شود رویکرد تشکیل کمیته ها براساس تحولات بخش پست در دنیا صورت گرفته است اظهار داشت: با توجه به این که ساختار و تشکیلات اتحادیه مربوط به سال ها پیش می باشد لذا کشورهای عضو درصددند این ساختار را با توجه به توسعه فناوری در بخش پست مورد بازبینی قرار دهند.

وی با یادآوری این که تجارت الکترونیک، سرویس های الکترونیک و سرویس های فیزیکی مورد توجه ویژه قرار گرفته است عنوان کرد: در واقع در تقسیم بندی و تشکیل گروه های کاری ابعاد سه گانه فیزیکی، الکترونیکی و مالی مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور پست بین الملل اضافه کرد: کارکرد هر کمیته براساس ماهیت کاری و تخصصی افراد تعیین شده  است؛ از این رو هیات ایرانی متشکل از مدیران دفتر طرح، برنامه و بودجه؛دفتر تنظیم مقررات و بهبود روش ها؛ مرکز فناوری اطلاعات، اداره کل تجارت الکترونیک؛اداره کل سرویس های پستی و لجستیک؛اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی؛ دفتر امور پست بین الملل ؛ دکتر صراف زاده مشاور مدیرعامل و مسئولان پست بانک حضور هدفمندی را در همه کمیته ها خواهد داشت.

وی درخصوص راهبرد اصلی پست ایران در کنگره APPU 2017تصریح کرد: آنچه در کنار مباحث تخصصی بیشتر حایز اهمیت است معرفی توانمندی ها و اقدامات تخصصی شرکت ملی پست براساس رویکردها و توصیه های جهانی است.

کرمی با اشاره به این که سه موضوع مهم از طرف هیات ایرانی در این اجلاس مطرح می شود گفت: در کنگره پستی جهانی 2016 استانبول قطعنامه ای درخصوص پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی در توسعه نشانی های پستی به تصویب رسید که به تبع آن گزارش جامعی از اقدامات و دستاوردهای پروژه GNAFتهیه شده که طی هماهنگی های صورت گرفته با دفتر اتحادیه مقرر شد هیات ایرانی آن را در اجلاس ارایه نماید.

وی افزود: در راستای توسعه همکاری های فنی با اتحادیه APPU ، درخصوص خدمات آموزشی پستی مقرر شد دانشکده پست و مخابرات گزارشی از اقدامات و توانمندی های خود را ارایه نماید تا در آینده با همکاری اتحادیه خدمات آموزشی پستی در منطقه غرب آسیا با محوریت جمهوری اسلامی ایران و مشارکت اتحادیه انجام پذیرد.

مدیرکل دفتر امور پست بین الملل درخصوص سومین موضوعی که از سوی پست ایران در این کنگره مطرح می شود گفت: در دوره گذشته کمیته ای با عنوان توسعه پایدار تشکیل که مقرر شد در کنگره حاضر گزارشی از فعالیت های آن ارایه شود؛ با توجه به این که اقدامات و دستاوردهای شرکت ملی پست درخصوص توسعه پایدار به اتحادیه ارسال و مورد استقبال قرار گرفته این تجربیات در نشست تهران برای اعضا تشریح خواهد شد.

کرمی اظهار امیدواری کرد:پست ایران بتواند با حضور موثر در این کنگره و فرصت پیش رو ،زمینه توسعه همکاری های پستی و تعامل و هم اندیشی بهینه متخصصان پستی را فراهم آورد.

  

مطلب قبلی حضور شرکت رایفر دانش ایلیا در کنگره (APPU )
مطلب بعدی رایفر دانش ایلیا و دوازدهمین کنگره آسیا و اقیانوسیه پست
Print
1845 رتبه بندی این مطلب:
5/0

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x