شرکت ملی پست 4 قطعه تمبر یادبود منتشر کرد
مدیر سایت
/ دسته ها: اخبار, اخبار تمبر

شرکت ملی پست 4 قطعه تمبر یادبود منتشر کرد

در راستای گسترش فرهنگ تمبر شرکت ملی پست با همکاری شورای تمبر، چهار قطعه تمبر یادبود چاپ و منتشر کرد.

شرکت ملی پست 4 قطعه تمبر یادبود منتشر کرد

 

در راستای گسترش فرهنگ تمبر شرکت ملی پست با همکاری شورای تمبر، چهار قطعه تمبر یادبود چاپ و منتشر کرد.

 

به گزارش روابط‌ عمومی شرکت ملی پست، به مناسبت سال نو و برگزاری جشن های نوروز، این شرکت تمبر یادبودی در قالب تمبر یک قطعه ای به ابعاد 65 در 90 میلی متر و با ارزش 12000 ریال و تیراژ 70000 سری با عنوان "جشن جهانی نوروز 98" چاپ و منتشر کرد.

در طراحی این تمبر از تصویر یک تابلوی مینیاتوری قدیمی استفاده شده که نام هنرمند آن تاکنون مشخص نشده است. خوشنویسی حاشیه طرح اثر استاد سلطانعلی مشهدی است و اکنون در کتابخانه ملی نگهداری می شود.

همچنین با همکاری شورای تمبر، تمبر یادبود "چوگان ورزش کهن ایرانی" به صورت یک قطعه ای به ابعاد  65 در 45 میلی متر و با ارزش 18000 ريال و تیراژ 80،000 سری منتشر شد.

در طراحی این تمبر که توسط آتلیه شورای تمبر با تکنیک گرافیک کامپیوتری طراحی و اجرا شده است از تصویر تابلوی نقاشی اثر استاد حسین بهزاد که هم اکنون در موزه بهزاد کاخ سعدآباد نگهداری می شود استفاده شده است.

به مناسبت دوم اکتبر، سالروز تولد ماهاتما گاندی رهبر فقید هندوستان که روز جهانی صلح و بدون خشونت نام گرفته است شركت ملی پست به پیشنهاد بخش فرهنگی سفارت هندوستان در تهران و با همکاری شورای تمبر اقدام به چاپ و انتشار تمبر یادبود  "یکصد و پنجاهمین سالروز تولد گاندی" در قالب مینی شیت یک قطعه ای به ابعاد  631 در 132 میلی متر و ارزش 18000 ريال با تیراژ 80،000 سری نمود.

در طراحی این تمبر که توسط آتلیه شورای تمبر با تکنیک گرافیک کامپیوتری طراحی و اجرا شده از تصویر گاندی، چرخ ریسندگی به عنوان نماد استقلال و نمایی از بنای تاریخی تاج محل  استفاده شده است.

تمبر یادبود "جشن گلاب گیری" دیگر تمبری است که شركت ملی پست با همکاری شورای تمبر اقدام به چاپ و انتشار آن در قالب تمبر یک قطعه ای به ابعاد  65 در 45 میلی متر و ارزش 18000 ريال با تیراژ 80،000 سری نموده است.

در طراحی این تمبر که توسط آتلیه شورای تمبر با تکنیک گرافیک کامپیوتری طراحی و اجرا شده است از تصاویر باغ گل محمدی و زنان بومی با لباس محلی و وسائل مخصوص گلاب گیری استفاده شده است.

مطلب قبلی فراخوان مسابقه "نامه ای به پستچی"
مطلب بعدی در قدیمی موزه ارتباطات روی مردم باز شد
Print
2465 رتبه بندی این مطلب:
3.0

2 نظر در مطلب "شرکت ملی پست 4 قطعه تمبر یادبود منتشر کرد" ثبت شده است

0
0

حسن احمدی نژاد

من میخوام بخرم چطوری میتونم این کار بکنم


0
0

مرتضی

از کجا می شود خرید؟

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x